هالوویِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِـــــــــــن و تاریخچه آن

   امشب یعنی 31اکتبر یا 9آبان ماه، هالووین نامیده می‌شود و از جایی که در چند سال اخیر اجرای بعضی از آداب و رسوم شادی آور کشورهای دیگر جهان در ایران هم باب شده است، مطلب زیر را ارائه می‌کنم؛ البته این ماجرا از طرفی خوب است چون اجرای این رسوم، هرچند در اندازه ای بسیار کوچک و در حدّ خانه و خانواده، به هرحال می‌تواند بهانه ای برای شب نشینی و شادمانی مردم باشد؛ از طرفی هم ناپسند است، چراکه معمولا بدون اطلاع از اصل و ریشه آن، فقط به تقلید ظاهر برخی رسوم از روی فیلم‌ها یا شبکه های ماهواره می پردازیم تاجایی‌که شاید بتدریج مصداق «ضرب المثل کلاغ و راه رفتن کبک» شویم...!!!

تاریخچه و آداب ‌هالووین 
 
   تاریخ این شب، تقریباً به بیش از 2000 سال گذشته بازمی‌گردد و اتفاقاً آغاز آن درواقع بسیار جدی بوده است. شب 31 اکتبر، ریشه در رسوم سلتی‌ها(ساکنان اولیه جزایر بریتانیا) دارد و آداب آن بیشتر از ایرلند و اسکاتلند آمده است. این شب در اصل از جشنی مذهبی پایه گرفته که از قرن نهم بعد از میلاد مرسوم بوده و "روز تمام مقدسین"(All Hallows Day) نام داشته است. مسیحیان در این روز که مطابق با اول نوامبر است، به افتخار تمام قدیسین جشنی برپا می‌کنند که امروز به نام All Saints Day شهرت دارد و‌ هالووین، شب قبل این جشن است. 
   اما این شب، تاریخچه ای بسیار دورتر دارد و به یکی از تعطیلات سلتی بازمی‌گردد. بیش از 2000 سال پیش، راهبان سلت(Druid)، جشنواره‌ای را پایه گذاری کردند که سمهین  نام داشت و اعتقاد داشتند که در این شب دروازه بین دو دنیا گشوده می‌شود و خدای جهان مردگان همراه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید. به همین خاطر، مردم سلت در این شب لباس‌هایی از پوست جانوران می‌پوشیدند و سر آنها را هم مانند کلاه خودی بر سر می‌گذاشتند تا از ارواح خبیث پنهان شوند و با کوبیدن بر طبل و اشیایی مانند دیگ و بشقاب‌های فلزی، صداهایی ایجاد می‌کردند تا اجنه را فراری دهند. در این میان راهبان آتشی می‌افروختند و قربانی می‌کردند تا ارواح را آرام کنند...
برای اطلاع  و آشنایی از دیگر آداب و رسوم جالب این شب به آدرس زیر برویــــــــــــد:
 ماسک هالووین شکلک هاشکلک ماسک ترسناکماسک هالووین شکلک هاشکلک ماسک ترسناک


نظرات شما عزیزان:

asma
ساعت1:14---12 آبان 1393
عالی بود توضیحات؛ مختصر ومفید وراحت فهم بقیشو هم که توی اون یکی وب خوندم. اینم کار جالبیه که کردی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 9 / 8 / 1393برچسب:هالوویـــــــــــــن, روز تمام مقدسین, قاشق زنی,,,, | | نویسنده : یـــاس |
  • مال ای اس
  • آریس پیکس